Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Polska – Ukraina: Remonty kilku odcinków szerokotorowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
31-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Polska – Ukraina: Remonty kilku odcinków szerokotorowych
fot. Piotr Hamarnik/PKP PLKPociąg na stacji Uherce
PKP PLK podsumowują realizowane w ostatnim czasie prace infrastrukturalne na trasach prowadzących do przejść granicznych z Ukrainą. Większe przedsięwzięcia są dotowane z KPO. Mniejsze naprawy spółka finansuje zaś z własnego budżetu.

Od lutego 2022 r., gdy rozpoczęła się rosyjska pełnoskalowa inwazja na Ukrainę, strona polska zintensyfikowała prace inwestycyjne na polsko-ukraińskim pograniczu. W drugiej połowie 2024 r. rozpoczęły się kolejne przedsięwzięcia, które w aktualnej sytuacji geopolitycznej nabierają znaczenia strategicznego. Podsumowujemy działania prowadzone w tym zakresie przez ostatnich sześć miesięcy.

Lubelskie: Trasy do Dorohuska i Hrebennego

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zainaugurowane zostały roboty na szerokotorowej linii 63 łączącej przejście graniczne w Dorohusku z Chełmem i bocznicą Naftobazy. Trasa w ostatnich latach jest wykorzystywana nie tylko w ruchu towarowym, ale i pasażerskim, bo do Chełma docierają dalekobieżne pociągi Kolei Ukraińskich (Ukrzaliznycia) uruchamiane we współpracy z PKP Intercity. – Prace obejmują modernizację toru w kilku lokalizacjach i zwiększenie [dopuszczalnego] nacisku osi na tor do 245 kN – mówi Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Wymienione zostaną rozjazdy, wyremontowane będzie kilka obiektów inżynieryjnych, a robotnicy pojawią się też na przejeździe kolejowo-drogowym znajdującym się w obrębie stacji Dorohusk.

Wartość wszystkich prac to ok. 23 mln zł, a środki na ten cel pochodzą z budżetu państwa. Zadanie ma zostać sfinalizowane w drugiej połowie tego roku. Zakończyły się natomiast prace na prowadzącej do sąsiedniego przejścia w Hrebennem normalnotorowej linii nr 69 z Rejowca. Były one finansowane ze środków własnych spółki i z KPO, a ich łączna wartość to ok. 42 mln zł. Kwota ta pozwoliła na montaż nowych urządzeń sterowania ruchem, podniesienie poziomu bezpieczeństwa na przejazdach oraz wymianę nawierzchni w wybranych lokalizacjach połączoną z remontem kilku przepustów.

Zainaugurowana została też anonsowana wcześniej inwestycja, której najważniejszym elementem jest stworzenie nowego lokalnego centrum sterowania w Zawadzie. Tamtejsza stacja położona jest na przecięciu wspomnianej już linii 69 z linią 72 do Hrubieszowa i 83 do Zamościa. Zadanie wpłynie więc także na ruch pociągów krajowych. Prace są warte ok. 129 mln zł i są dofinansowane z KPO.

Podkarpackie: Skromniejsze prace w rejonie Krościenka i Przemyśla

– W drugim półroczu 2024 r. zrealizowaliśmy także zadania remontowe ze środków własnych na kilku podkarpackich odcinkach przygranicznych – informuje nasza rozmówczyni. Wśród nich znalazła się normalnotorowa linia 108 Stróże – Krościenko, na której naprawę przeszły obiekty inżynieryjne między Uhercami Mineralnymi a granicą państwa. Efekty inwestycji na razie nie są wykorzystywane, bo między stacją Ustrzyki Dolne a przejściem granicznym nie jest prowadzony ruch pociągów.

Blisko 360 tys. zł pochłonęły natomiast prace na szerokotorowej linii 92 Przemyśl – Medyka. Ponad 2 mln zł kosztowały zaś roboty na innym szerokotorowym odcinku w rejonie Przemyśla – linii 614 Żurawica – Hurko. W pierwszym z przypadków PKP PLK wymieniły szyny, co miało umożliwić utrzymanie dotychczasowych parametrów technicznych i zwiększyć bezpieczeństwo ruchu towarowego i pasażerskiego (z trasy korzystają pociągi UZ z Przemyśla w kierunku Lwowa).

– Na linii 614 zrealizowaliśmy naprawę torów oraz wymianę rozjazdów na stacji Żurawica – relacjonuje przedstawicielka krajowego zarządcy infrastruktury. Tym samym przepustowość stacji miała wzrosnąć. W opinii PLK ruch towarowy pomiędzy Polską a Ukrainą został więc usprawniony.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: EP09 znikną z torów szybciej niż EU/EP07

Tabor i technika

PKP Intercity: EP09 znikną z torów szybciej niż EU/EP07

Jakub Rösler 31 stycznia 2025

LTG Cargo zastępuje rosyjskie systemy europejskimi

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Prawo i polityka

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Łukasz Malinowski 31 stycznia 2025

PKP PLK: Jutro pociągi wrócą na trasę do Kudowy Zdroju

Infrastruktura

Pociągi regionalne do Rypina dojadą w grudniu 2026

Pasażer

Pociągi regionalne do Rypina dojadą w grudniu 2026

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 30 stycznia 2025

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: EP09 znikną z torów szybciej niż EU/EP07

Tabor i technika

PKP Intercity: EP09 znikną z torów szybciej niż EU/EP07

Jakub Rösler 31 stycznia 2025

LTG Cargo zastępuje rosyjskie systemy europejskimi

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Prawo i polityka

PKP PLK: Będziemy stosować wyrok TSUE

Łukasz Malinowski 31 stycznia 2025

PKP PLK: Jutro pociągi wrócą na trasę do Kudowy Zdroju

Infrastruktura

Pociągi regionalne do Rypina dojadą w grudniu 2026

Pasażer

Pociągi regionalne do Rypina dojadą w grudniu 2026

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 30 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5